FRISKA

Nu är äntligen jag och kusin på benen igen, har varit några jobbiga dagar faktiskt.
Idag har vi fortsatt att filma hemma hos en liten kille som heter Ryan som är 6 år. Vi ska göra en film till barnen hemma i Sverige för att visa på hur dom har det här i Filippinerna och göra som en "fadderfilm" typ, visa vad barnen här får för pengarna man skickar in osv. Ryan var lite blyg när vi kom dit och smart som jag var tog jag inte med mig min egen kamera så har inga bilder att lägga upp.
Jag har alltid velat se med egna ögon hur en människa som verkligen är fattig lever och bor och idag fick jag gå in i ett hus. Eller hus och hus, mer som en hydda. Dom visade oss vart dom duschar, går på toa vilket var just utanför huset, utomhus.... Deras kök var som ja jag vet inte en bänk med ved på ungefär. Ryans familj är ändå inte bland dom mest fattiga. Dom har tak över huvudet, barnen är inte undernärda och så vidare men levde ändå på ett sådant sätt som fick mitt hjärta att värka.

Just nu känner jag så fruktansvärt stor tacksamhet över det jag har. Jag har med mig mer grejer hit i resväskan än vad många andra har i hela hemmet.





50 dagar kvar


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja, visst är det jobbigt att se all nöd som finns.

Härligt att du får vara med och förändra livet för någon som har det tufft.

Ska bli kul att se filmen.

2012-02-10 @ 15:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0