Fullt upp så att säga

Gårdagen började med att vi råkade sova lite längre än vi hade tänkt oss, vi klev upp åt frukost och sedan till skolan för att se om dom behövde någon hjälp. Sham som är 1,5 år låg på golvet och grinade så jag tog upp henne och sen sov hon i kanske 1 och en halv timme i min famn, lillskruttan!




När Sham hade vaknat så satt jag och rättade en hel del skrivhäften och böcker. När dom hade slutat tog jag upp min kamera och dirket kom dessa små flickor och ville posa, gull!



Sedan gick vi till busshållplatsen och inväntade en buss som tog oss till Ormoc. Här har dom inga bestämda busstider så det var bara att vänta. Bussarna är princip alltid överfulla och man får verkligen trängas.





Vi åkte till Ormoc eftersom att Laila fyllde år. Så vi åkte hem till dom med paket, mat och tårta. Det blev en mysig kväll.




Sen när vi skulle hem hade sista bussen gått, det fanns ingen van att hyra plus att det spörregnade ute och vi var drygt 15 pers som skulle tillbaka till Merida. Dom bestämde sig för att ta Andreas bil som har ett flak. Barnen fick sitta i bilen och dom vuxna på flaket i regnet, kul! Jag och kusin kände inte för att bli förkylda så vi sov kvar och Laila och Andreas tills idag. Klockan 08.30 satte vi oss i bilen påväg till Apale för att vara med när Andreas hade gitarrlektion på en bibelskola. När hans lektion var över tog jag vid och hade körövning, jag hade inte förberett mig ett dugg men efter lite pinsamma skratt från min sida gick det ganska bra. Jag ska ha 5-6 lektioner med dom och sedan avsluta med någon slags uppvisning. Så nu varje torsdag framöver ska jag agera sångpedagog, hmm vi får se hur det kommer gå. Ikväll ska jag planera nästa lektion eller åtminstone börja planera. Sen åkte vi till farmen en snabbis så jag fick se hur det ser ut där, ska dit några fler gånger och hjälpa till att plantera lite och dylikt. När vi kom hem igen åt vi lite lunch sen agerade jag nanny åt Sham, hon låg och sov i vårat rum i sängen, hon vaknade till lite grann så jag tog upp henne och sen vägrade hon sova om jag inte bar henne, mysunge.
Snart ska vi gå och äta mat hos Nenia, gott!

45 dagar kvar



Kommentarer
Postat av: fastermitt

Vilken härlig rapport vi får från dina upplevelser. Kul att du fått en så fin utmaning som sångpedagog. Det fixar du med bravur.

2012-02-17 @ 17:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0