Jordbävning igen

De senaste 5 dagarna har bestått av väldigt mycket papper, skrivande, planerande och ritande.
Har planerat massor inför tandborstningsprojektet vi ska ha här på skolan och i feedingcentret. Blev en del ändringar också på grund av att en del av barnen inte kommer tillbaka hit till skolan efter sommarlovet, jag ändrade storyn lite grann med tanke på att barnen här inte har en aning om vad en fe är ens en gång så jag bestämde mig för att vara tandläkare istället. Nenia är berättare, MaryAnn är en mamma, Dion som är lika gammal som mig ska spela Ann's 8årige son, Almera, Charity och Bibi ska agera tandtroll/monster. Kan bli väldigt roligt, åtminstone för oss, får bara hoppas på att jag utformat teatern på ett bra sätt för barnen.
När vi sitter och har ett möte om tandborstningsgrejen så börjar det skaka. Jag som blir likblek i ansiktet får ett gott råd av Ann; "Evelina, don't panic now..". Skalvet varade en bra stund men det var inte så starkt för grabbarna i datarummet hade inte ens känt någonting.



Har suttit uppe nästan varje kväll och hjälpt Ann och Sonny att rätta elevernas nationella prov. Har aldrig spenderat min fredagkväll i en skola och rättat prov till 23.00. Men vi hade ganska trevligt ändå, allting som är tråkigt blir mindre tråkigt om man är flera. Gjorde en fin liten video men eftersom jag inte ids skapa ett youtubekonto som förövrigt kommer att ta flera timmar i och med att internet är så segt så blir det ingen fin video för er att titta på.

MaryAnn är bra söt hon! Efter att ha suttit och rättat prov i 5 timmar måste man roa sig med något, som att rita på fingrarna tillexempel. Dock behövde inte jag rita på mina fingrar för att få bläck på dom... vet inte vad jag sysslar med riktigt när jag använder bläckpenna, prickar och sträck överallt!
Ann = hennes smeknamn. Ina = mitt smeknamn



Har även ätit abourginerna som jag har utanför min dörr, Superkockarna Nenia och Lito lagade till dom väldigt bra. Min tå är svullen och röd, väldigt fint tycker jag! Tack kära mygga som stack mig just där bandet på flipflopen är så att det börjar klia varje gång jag ska gå. Grannarna har även haft party, men inte kunde dom hålla sig till helgen inte, nej dom körde full kareoke tills sena natten på en måndag!!! Fick mig ett gott skratt iallafall, mannen som sjöng den mesta av tiden hade en sångröst som en kille i ett väldigt jobbigt målbrott.

NU ska jag avslöja något, moder och fader sätt er ner....
Jag äter med mina händer! Trodde aldrig det skulle hända, men på något sätt gillar jag det, är barnsligt roligt på något vis. När jag kommer hem kommer jag förmodligen fråga efter ris, soja och gurka med en skvätt vinäger till.

Har haft dagis i mitt rum nu under perioden som eleverna skrivit sina prov. Sham har i vanlig ordning sovit middag i min famn, bara mysigt, tror jag tar med henne hem.



Dock så gick det lite vilt till en dag, hittade min kamera på golvet, bankdosan på toan, fina små teckningar på golvet och väggen (som turligt nog gick att torka bort väldigt lätt), skorna under sängen och tre små tjejer som rivit ut hela sängen. Ja, ibland är barn för söta alltså...



Kia har tyckt det varit väldigt roligt att vara inne i mitt rum och leka som tillexempel slå av/på lampan ett ex antal gånger, klättra upp för stegen till våningssängen och sedan vilja kasta sig ner och att man ska ta emot henne. Från början kunde hon inte klättra upp själv men eftersom dagen gick hade hon lärt sig. Jag tog ner stegen efter ett tag eftersom jag inte ville att hon skulle klättra upp utan att någon hann med att stå bakom henne. Söt är hon den lilla skruttungen!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Rätta prov på fredag kväll? Det kan väl vara bra träning med tanke på ev framtida val av utbildning :)

2012-03-20 @ 16:59:59
Postat av: Jag

Haha en sysselsättning jag aldrig tänkte jag skulle göra på en fredagkväll ;P

2012-03-23 @ 04:16:46
Postat av: E M M E L L Y

vad stort av dig att stanna och hjälpa till att rätta så sent =)

2012-03-23 @ 23:47:25
URL: http://emmellys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0